söndag, november 12, 2006

Jag tror bestämt att jag glömt nämna. När klassen inte kunde bestämma sig för om vi skulle ha sals- eller hemtenta... fick vi helt enkelt bägge. Därför har jag så smått gått i ide den senaste tiden. Hela helgen har jag skrivit på hemtentan, men är inte klar än på långa vägar. Hela nästa helg kommer jag att plugga till salstentan. I tisdags drack jag ett glas vin och snackade skit med några kursare till midnatt, jag får väl leva på det ett tag. Och efter tentan blir det ju massa festande, det ska bli gött. Välbehövt. Damsupén den 25e får inte glömmas, funderar en hel del på kläder till den.

Jag ska på skidresa med folk från nationen i januari.

Det är 42 dagar kvar till jul. Alltså, man brukar ju prata om att de tre samtalsämnen som är tabu på fester eller med nytt folk är inkomst, politik och religion. Men jag tror nog att jul också är ett sånt känsligt ämne. Det värsta är att folk säger "Åh neeej snart är det jul". De skyller på stress. Men så köp julklapparna i juni då! Och att det är jobbigt ekonomiskt. Jag lovar, din familj och dina vänner blir minst lika glada om du bara kommer hem till jul, bakar lite kola, spelar lite monopol, och ger dom en stor kram.
Det kanske bara är jag som är ovanligt oförstående. Som inte kan inse att andra när man nämner ordet jul inte hör bjällror i fjärran, känner julmyslukt, ser ljusstakar och julmiddag framför sig, får en salig blick osv.

Efter tentorna vill jag jobba i puben. Och festa. Tentafest, omtentafest (kan vi ju räkna med, minst en iallafall), damsupé, lussegasque... och sen är sista föreläsningen för året 19e december. Sen är det jul! Och nyår! Och födelsedag!

Jag ser ljuset... Jonatan jag ser ljuset! (bam, bam, bam *musik i bakgrunden*)

2 kommentarer:

Veronika sa...

Fan vet vad våra föräldrar gjort rätt. Men julen gillas här också. :)

P sa...

Veronika: Tomten kanske aldrig kom med bra paket till dom som inte gillar julen? Fast... det låter som en klyscha, men det ÄR inte paketen som är det viktiga. Isf mer de man själv ger *fnular*