lördag, november 18, 2006

Matfilosofi

Efter att ha bott själv ett tag nu inser jag verkligen hur värdelöst det är med matlagning. För det första är det så otroligt tråkigt. Dessutom tar det massa tid, och det ska gärna göras åtminstone två gånger om dagen. Eftersom det är något som inte bara görs vid ett tillfälle, utan återkommer vareviga dag, vore det även bra med lite krativitet.
Det saknar jag.

Och så är det ju så tråkigt
och tidskrävande
Det är som att åka slalom
när man står i en nödstoppad lift
med blåa läppar och isbitar till tår
sen när man kommer upp, så åker man ner
fort
och så börjar man om

Det är som att åka bergochdalbana
man står i kön en halvtimme
snorungar tränger sig
man får sockervadd i håret
sen när man väl börjat åka, är man i princip klar
och så börjar man om

Den här maträtten blir det allt oftare:



och glömde jag att nämna...

... att även diskandet är sjukt tråkigt och att jag gärna kommer på smarta sätt att slippa det?

2 kommentarer:

Anonym sa...

mmmmm...kan hålla med dig om det!!!

P sa...

Filippa: Ja... som jag ser det finns det bara ett begränsat antal alternativ för framtiden: bli rik och skaffa kock, hitta en kille som gillar att laga mat, eller sluta äta helt ^^,