onsdag, november 15, 2006

Mat, plugg, sömn

Igår åt jag något nytt. Eller, ja, nytt och nytt, men jag har inte haft det hemma förut. Man blir ju så fasligt trött på korv, pasta, pannkaka, korv, pasta, pannkaka, korv, pasta...
Jag måste nästan binda fast mig själv för att inte äta fryst pizza varje dag. Enkelt och gott. Jag menar, ha något i ugnen 10 minuter? Så förrädiskt bekvämt!
Idag tänker jag inte fundera på mat iallafall. Planen är att vänta så länge som möjligt med frukosten så att den blir lunch, sen ska jag som sagt försöka komma iväg och simma, och sen bär det av hem till syster där middagen redan är planerad. Perfekt.
Jag är å andra sidan jättehungrig redan nu. Men... måste... försöka!

Jag satt uppe till 3 imorse och skrev rent anteckningar, så jag slapp stressa med det idag. Det funkade bra, men idag gör ögonen så ont så ont redan i början av dagen. Å andra sidan blir det ju inte så mycket läsa och skriva idag eftersom jag mest ska simma, gå på stan, äta, och leka med Flubbris.
Förut när jag var där lärde han sig hur man öppnar och stänger garderobsdörrar. Undrar vad man kan visa honom idag? Att slå kullerbyttor? Att använda ett durkslag? Att tjuvkoppla en bil? Eller vänta, är jag inte helt realistisk nu?

2 kommentarer:

Veronika sa...

Lövbiff med potatisgratäng och bea. Tillräckligt för matlådda. Det kallar jag snäll storasyster. Eller snäll svärbror eller vad det blir? Haha, inte svärbror kanske. :)

P sa...

Ja det var en trevlig och något flashig matlåda måste jag erkänna :)