måndag, november 13, 2006

Jag läste en bok... eller en tidning.

Sådär, nu under förmiddagen har jag fått en hel del gjort med hemtentan, det känns så bra att jag belönade mig själv med choklad. Men är ju inte helt klar, så det blev inget lyxigt, bara en 100-grammare från Euroshopper. Som jag slår vad om innehåller spår av nötter, för det kliar i munnen märker jag nu efter två bitar. Jaja.

Passade på att ta dagens metro när jag ändå var vid affären. Tre saker:

En insändare berättar att Saddam Husseins regim dödade mellan 250 000 och 290 ooo människor under 20 års tid. Omkring 600 000 människor har dött av våld i Irak sedan USA inledde sitt krig i mars 2003. Saddam Hussein ska hängas.

Två barn i Chile förväxlades efter födseln i augusti 2005. Nu har detta bevisats med DNA-tester, och familjerna bytte nyss tillbaka så de fick rätt barn. Hinner man inte knyta an ganska mycket till ett barn under dess första levnadsår? Traumatiskt, både för föräldrar och barn.

Lördagen den 25 november är det Shoppingfria dagen.

En kort notis med rubriken "Brutal våldtäkt". Är inte alla våldtäkter brutala?? I det här fallet har en kvinna blivit våldtagen och dessutom slagen blodig så att hon ligger kvar på sjukhus idag, dagen efter. Skulle ändå inte "våldtäkt och misshandel" vara en bättre rubricering? Missförstå mig rätt, jag känner för kvinnan och det handlar inte om att förringa det hon utsattes för.

Inga kommentarer: