fredag, november 24, 2006

Ko-kooo


Ni vet i Sound of Music, när barnen sjunger "Ko-koo.. ko-koo" i fina stämmor.
Så sjöng himlen för mig igårkväll när jag skulle sova.

Ni vet min fina lilla budget från igår? Jag glömde en yggepygge detalj.
Jag är skyldig mamma 2000. Hade tänkt betala tillbaka hälften den här månaden. Hur gör jag nu??
Jag kan ju dra ner på gasquerna lite. Priset är väl runt 300 och så kan jag ha bara 100 kronor extra att köpa nån öl efteråt för.
200 kronor sparade där.
Och så maten. Där kan man nog dra in lite. Man måste väl klara sig på 500 kronor på en månad? Fast, bara bröd kostar ju 80 kr/månad. Och mjölk köper jag nog åtminstone fyra paket i veckan, det blir väl ungefär 120 kr för en månad. Jamen då har jag ju en del kvar.
Så, då är 700 kronor sparade. 300 kvar. Ptja, jag kan ju helt enkelt ha lite mindre egna pengar kvar. Eller om det är julklappspengar ifs.

Ska äta frukost nu, sen till skolan en snabbis och se om man får tillbaka sin tenta idag. Sen ska jag kolla igenom det jag tänkte köpa på adlibris. Jag kanske kan skita i böckerna. (Fast aaaaaah ångestskri - jag vill inte!)

Men jag betalade hela klädräkningen ändå. Vill ha det ur världen, köpte ju kläderna i september.

Inga kommentarer: