lördag, november 18, 2006

Odisciplinerad

Igår gick jag upp halv nio för att hinna plugga en massa. Klockan tio var jag på skolan för att möta Veronika och få min plånbok som jag glömt i Kaspians vagn (den bästa platsen att förvara plånböcker på?), och sedan knatade jag ner på stan. Hittade en överdel till damsupén nästa lördag, och sen tog jag en sväng förbi ICA. Hemma igen runt tolv. Lunch. Sen... ja, alltså, jag vet inte riktigt vad som hände med dagen. Det blev hur som haver inte mycket plugg. Runt klockan sex besämde jag dessutom att jag skulle med Marika på fest i Flogsta. Men det var nog bra, det var skönt att träffa lite folk... Hade bestämt att jag skulle ta 0.20-bussen hem, men, nä. Det var en till där som bor häromkring, så jag fick åtminstone promenadsällskap hem. Tur det, jag har ju inget lokalsinne. Går vilse på Konsum.
Men nu ska jag sätta igång och plugga... hemtentan inte färdig, inte börjat plugga till tentan på tisdag... känns bra. Stabilt så att säga. Men nu blir det inga fler kalas.
Fast jo.
På tisdag blir det tentafest.
På fredag fest.
På lördag fest,
fast då ska jag på damsupé - ju också en fest.
Morötter är bra.

2 kommentarer:

Veronika sa...

Är du verkligen min syster? Jag tror någon demon intagit dig. För inte skulle min syster kunna särskriva ett ord som tentafest?

P sa...

Oj, herre gud, du har rätt... jag som avskyr sär skrivningar. (Höhö på minner om högstadie läraren Eva H som sa: "Jag kan bara inte tro det, en Lönner har skrivit 'stridade'!"... lite kul...
Nä nu ändrar jag bums i inlägget! Men kommentaren får stå kvar som en på minnelse om de fasans fulla sär skrivningarna som sakta men säkert tar över vår jo rd. ;D