torsdag, januari 04, 2007

22 år

Jaha, så här känns det alltså. Ingen större skillnad från att vara 21 måste jag säga. Har inte vuxit en enda centimeter, och inget hår på bröstet...

Jag har fått så väldans mycket fina och braiga paketer och julklappar, mer nöjd kunde man nog inte vara. En mobiltelefon (jippi nu kan folk höra mig när jag ringer), sängkläder, en kudde, strumpor, jumpaskor, böcker, ett shotspel, duscholjor... Och så kommer ju födelsedagen ganska snart därefter, och igår blev det alltså choklad "för elaka barn (som vill blir snälla)", två tröjor av Anneli, en prydnadskudde och 500 kronor av farmor och farfar, och en laserskrivare och papper av föräldrarna. Man tackar och bockar, tackar och bockar! Och så fick jag ju i fredags god lunch, sängkläder och ett konstverk när jag träffade tjejerna hos Lisen :)

Igår skrev jag klart ungefär halva etnologihemtentan. Idag ska jag sätta mig med ett pm om 200-talet i antiken, och om jag hinner även med ett pm om folkloren omkring mig i etnologin. Planen var tidigare att åka hem idag, men med skrivaren förändrades planerna lite - aningen besvärlig att bära under armen på buss, tunnelbana och tåg. Föräldrarna bestämde att de ska ta bilen till Uppsala imorn, så då åker jag med dom istället. Annars hade jag tänkt åka idag och plugga imorn, men plugga idag och åka o inte plugga lika mycket på en fredag låter mer lockande. Plugg lördag och söndag, Boye är väl öppet på lördagar va? Och på måndag börjar introveckan för det nya klubbverket. Vad har jag gett mig in på? Men det kan nog bli roligt!

Nä, nu är det dags att börja plugga för länge sen, har nästan varit uppe i två timmar och bara läst några sidor än.

Dagens artikel.
Dagens tjuvlyssning.

2 kommentarer:

Unknown sa...

GRATTIS!!!!!!!!

Wow många presenter :|

P sa...

Tack! :D
Jaa, iår var Tomten, öh, Storken, öh... folk givmlda ;)