onsdag, januari 10, 2007

Hjärnstopp

Idag skulle vi städa i köket på nationen, och jag räknade med en heldag. Lycklig och lätt om fötterna gick jag sedan hem runt ett på dan, då det visade sig att det inte var så mycket att göra. Här blir det plugga av! tänkte jag där jag spatserade fram med en blodpudding i ena handen och ett mjölkpaket i den andra. Tji fick jag. Det går inte. När jag skulle lära mig känna igen olika bilder i konstboken somnade jag i soffan - och den är inte ens bekväm. När jag sen drog mig upp tittade jag snabbt i boken, men avancerade snart vidare till datorn där jag började bråka med Åres skiduthyrningssida. Sen blev det middag, melonätande, surfande, bloggskrivande. Och jag som skulle plugga 14-20 idag, med avbrott för middag. Haha. Ibland säger jag att jag är självdisciplinerad, men jag kanske ljuger för mig själv? ^^

Nu är skidutrustningen bokad och betald iallafall, trots lite krux i början. Nästa lördag natt går bussen upp, vi är framme klockan åtta på morgonen och då blir det backen direkt. Undrar hur gott man sover på bussen? Hur mycket pengar kan man behöva däruppe tro? Boende, liftkort och nu även skidhyra är redan betalt. Vi är där söndag till torsdag. Jag har drygt tusen kronor kvar den här månaden... det får lov att gå helt enkelt. Och jag ska klippa mig, dom pengarna har jag utöver dom på kontot, det var en present av farmor och farfar och den ska jag använda till något roligt. Och hår är roligt. Men det är lite läskigt när man är i en ny stad och absolut inte vet vilka frisörer som är bra och inte. Är sugen på att klippa mig här, jag har hört att det är bra och dessutom kan man kolla och boka tider på internet, supersmidigt. Men en vanlig klippning kostar 470 kronor, är jag klok, vuxen och ansvarstagande borde jag kanske hitta något ställe som är billigare... men frågan är om jag är något av ovanstående.

Inga kommentarer: