onsdag, januari 10, 2007

Klubbverket ht07

Det är jag en del av. Vårterminens klubbverk på Smålands dvs. Den här veckan har vi börjat med intro, vi har städat puben och toaletten, fixat nya dukar, möblerat om lite, ställt upp glas och tillbehör som vi vill ha det, och idag städade vi alltså köket. Imorgon ska vi vara där klockan två, och då ska vi provlaga alla maträtter. Sen äter vi dom, och jag hörde ryktas om lite öl också. På det stora hela känns det förvånande bra än så länge. Det verkar bli ett skönt gäng, vi är sju personer, och kanske kan vi ragga upp nån mer. Innan var jag orolig för att det skulle gå åt så mycket tid, vilket det självklart kommer göra, men det är ändå en passande termin för det. Jag läser inte mer än 20 poäng, februari till maj/juni kommer jag på i nationshuset (dvs samma hus som puben, min arbetsplats), och jag kommer bara ha föreläsningar på tisdagar 13-16. En liten tanke nu innan jag har provat är att det kan vara bra att jobba tisdagar och onsdagar, så har man hela tors-mån på sig att plugga till tisdagens seminarier och föreläsningar. Kan funka. Det blir även jobb på gasquer förstås, då man jobbar typ ett dygn i sträck, men det blir *räknar* nog inte mer än nio gånger under tjugo veckor. Varav tre är i sträck vid Valborg. Dom tre dygnen får man nog känna att man lever.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Varför kallas vårens klubbverk för klubbverk ht07. Det gör inte sense!

Anonym sa...

Svaret är ju självklart att Pernilla kände sig som en del av KLV HT-07. Nu har jag en länk till dig :p

P sa...

Veronika: Du är alldeles för uppmärksam, sluta läsa så noga! :p

Joppe: Bra försök men jag vet inte om den förklaringen hjälper...