söndag, januari 28, 2007

Nyflyttad

Sitter och skriver framför fönstret som visar en snöig gård. I mörkret syns Domkyrkans torn som två ännu mörkare skuggor. Rummet börjar så smått kännas beboeligt, men lite mer fix behövs.

Emilia och jag hjälpte varandra att flytta idag, funkade riktigt bra. När sista lasset kom hit var korridoren fylld av härlig chokladmuffindoft (en muffin, flera muffinar). Senare tittade Tom in med ett paket Smålandskringlor, och dessutom hjälpte han mig att koppla datorn till högtalarna som fanns i rummet.

Börjar bli läggdags. Imorgon måste jag läsa den där boken vi ska ha seminarium om på tisdag, och dessutom är det en serveringskurs på eftermiddagen. Håhåjaja. Får försöka komma upp i ganska rimlig tid. Nu har jag ingen tv, där kanske man sparar lite tid till pluggande. Fast, egentligen är det nog datorn (dvs internet) som är det stora hotet mot studiefriden.

På nationens hemsida hittar man den här fina bilden på Smålandsgården, där jag alltså från och med idag bor. Mitt rum ligger där i närheten av tornet om jag inte alldeles är ute och cyklar.

Inga kommentarer: