lördag, januari 27, 2007

Ett argt inlägg

Veckan innan jag åkte till Åre gick jag till studievägledaren på institutionen, hon som har hand om registreringar, och berättade att jag skulle vara bortrest den dan registreringen var. Hon upprepade flera gånger att det var lugnt, hon skulle registrera mig ändå, och så fort jag själv lämnat studieförsäkran skulle csn sen ge mig pengar. För att vara på den säkra sidan gjorde jag det i lördags innan jag åkte.
När jag sen kollade kontot igår var det inte alls några pengar där. Jag gick in på csn:s hemsida, som sa att utbetalningsdatum inte var bestämt än. Jag kollade vidare på min studentsida, där det stod att jag inte var registrerad till något den här terminen. Alltså har något, trots att jag var på institutionen innan och pratade, blivit fel. Jag försökte ringa och maila studievägledaren igår, utan resultat. Med 600 på kontot fick jag sen panik när jag kom på att hyran ska betalas. Som tur var kunde min mor låna mig pengar till hyran. Kurslitteratur och annat får dock vänta. Jag får nog räkna med att vara utan pengar en dryg vecka till. Så jävla dålig stil av skolan, det är ganska viktigt att få sina pengar. Somliga har inte sådana att stoppa madrasser med, och alla har säkert inte föräldrar som kan hjälpa till när det kniper. Morr!

Inga kommentarer: