onsdag, januari 31, 2007

En vanlig kväll på jobbet

Ni vet när man är ensam nykter bland massa fulla människor? Föreställ er då att arbeta bland massa fulla människor. Oftast är det bara skoj och man får många skratt, ibland händer saker som gör en riktigt förbannad. Som han som klagade på att ölen var trasig (han ansåg att den smakade tvål) och skulle byta ut den mot konjak, och när det inte gick blev arg och skrek och sa "Skämtar ni med mig? Jag är faktiskt över 30!". Men det är historia nu, det var förra terminen tom.

Igår var det massa pubrundor, så det var full rusch i perioder. Jag blev tillfrågad av en generad kille (riktigt söt, som jag konstaterat redan när jag satt i entrén och släppte in honom) om han fick pussa mig, att pussa en bartender var ett uppdrag man fick poäng för. Inte kan man väl svika stackaren då, eller hur?

Alltså, att jobba i en pub funkar ju ganska bra om man vill ragga tror jag! Sen är väl frågan om det är etiskt riktigt att förföra fulla själar? Inte för att jag har förfört nån ens nykter själ, men om man nu skulle få för sig att göra det...

Haha! Nån gång när jag jobbade och det började bli lite senare på kvällen skulle en snubbe beställa. Jag sa vad det kostade, varpå han sa "Jag tycker du är snygg förresten". Ehm, jaså. "Vad sa du att det kostade?" - och han förväntade sig seriöst att jag skulle ge honom ett billigare pris.

Men som sagt, han igår, han var fin.
Att jag hakar upp mig så på det beror förmodligen på att det är lite lite action i mitt liv. Men är ni goda vänner låter ni mig tjata vidare, som den mellanstadiesjäl jag är ;D

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Störtskönt! Men vet du, det är bara att förse sig tror jag.. Jag menar, om de serverar sig själva på fat på det där viset ;)
Och att de är berusade borde inte hinda dig, eftersom det redan gungar för de små liven då, slipper du den biten iaf! :)

Hanna sa...

tjata på du (: jag känner mig lite mellanstadieaktig själv just nu.
Det är så kul med lite komplimanger å sånt, gör dargarna lite mindre gråa....

P sa...

Ellen och Exante: Tack för att ni låter mig hållas :) Och jovisst, vardagen blir så mycket ljusare när man blir visad nån form av uppskattning. Fast Ellen, hur menar du, att man slipper gungbiten? ^^

Anonym sa...

Ölen är trasig! Haha, det var så jävla underligt. Jo puben har ju sina fina stunder.