lördag, januari 27, 2007

Uppdatering

Angående ett tidigare inlägg om oro inför Åreresan kan återigen konstateras att jag oroar mig för saker alldeles för mycket och alldeles i onödan. Jag hade en skitkul vecka helt enkelt.

Efter ett första åk insåg jag hur mycket jag gillar att åka skidor - men jag tror bestämt att jag blir fegare för varje år som går. Den här resan var förresten första gången jag hyrde skidor, istället för att använda mammas gamla plankor. Gick alldeles finemang, och det bästa var att isfläckar inte längre innebar direkt dödsskräck. Aldrig förr har jag varit med om att man INTE glidit rakt nedåt hela isfläcken, utan istället fortsätt enligt ursprunglig kurs. Ballt!

Ja, vad mer kan man berätta om veckan? Det var mycket bastande, festande och åkande, men inte mycket sömn. Sista kvällen var bäst, då jag och Amalia laddade med vin framför OC, sen dammsög och moppade lägenheten, och sen gick ut. Träffade massa folk, och när stället stängde började vi helt ogenerat ragga efterfest. Vi hittade en, där var en hel massa norrmän varav en utan tröja. Så småningom kom en securitasvakt och sa till alla att gå hem. Norrmännen beslöt att flytta efterfesten en våning upp, men när vi kom dit stod securitasmannen redan där. Och sa åt oss att gå hem. Planen var väl att göra så, men vi började prata m.m. utanför och plötsligt åkte securitasbilen iväg. Då blev det efterfest i en tredje lägenhet. (Haha, det var då Tyler sa att jag egentligen inte borde sitta så nära honom eftersom det skulle förstöra hans raggpotential. Och det var även då vi kiknandes försökte komma över den mintgröna jackan à la 80-tals sovjetstat.) Småningom kom det flera securitasgubbar och lät arga på riktigt, så då gick vi hem. Tror vi sov 5-8 den morgonen, sen var det dags att vakna och städa lägenheten som skulle lämnas 9.30. Håhåjaja, intensiv dag.Ja, och så självklart skidåkning 9.30-15.00 varje dag. Utom torsdagen, då vi gick som zombies på byn innan tåget gick hem vid tre på eftermiddan.

Nu sitter jag här i mitt rum som alltmer liknar en svinstia. Snart börjar min tvättid, ska även försöka komma igång med att packa och städa. Imorgon flyttar jag till Smålandsgården.

Jag tror att jag behöver godis.

Inga kommentarer: