måndag, januari 29, 2007

Existensminimum

Efter att ha varit på institutionen och pratat med studievägledaren vet jag nu att det är något datavirus i hela Engelska Parken. Så länge det är kvar kan de inte registrera mig, och jag kan alltså inte få några pengar från csn. Dessutom tar det som sagt ungefär en vecka från det att man registreras tills man får pengarna.

Jag har nog 500 kronor kvar. Varav 300 ska betalas som deposition för pubnycklar som jag måste hämta ut idag. Det här känns inte alls bra.

Eftersom jag inte har pengar att köpa kurslitteratur för tog jag en vända in på biblioteket också, men eftersom alla kursböcker bara finns i två låneexemplar plus ett referens fanns inte en av de två böckerna jag behöver till nästa lektion. När jag nämnde för bibliotekarien att det nog skulle behövas fler böcker sa hon att hon visste det, men att det var väldigt dyrt med kurslitteratur.
Öh, jag vet, det är därför jag behöver låna sketna gamla böcker på ett bibliotek istället för att köpa nya fina som jag får kladda i.

Nu ska jag strax ner på serveringskursen. Tydligen ska man lära sig att bära fem tallrikar på en gång, men jag kan inte bära mer än två och tror inte någon kommer kunna lära mig det heller, så jag är inställd på misslyckande och utskällning :p

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, jag tror nog att du kan lära dig att bära fem tallrikar =) o då kan du ju vara servitris när vi har tjejkvällar ju =) wohoo, guu så bra =)

P sa...

Jag klarade fyra! Wiho! Fast dom var tomma, hahah, nog lättare då. Men iaf ;)
Och farbroren som lärde oss var inte alls så läskig som folk har sagt, han var snäll och rolig :D