onsdag, januari 31, 2007

Urbota dumt

Innan jul fick jag erbjudande att hyra ett rum i andra hand från december eller januari tom sista maj. Efter att ha hört mig för hos Styrbjörn som har hand om Smålandsgårdens bostäder och fått veta att jag kunde få ett rum tidigast i slutet av vårterminen (dvs den här) tackade jag ja till rummet i andra hand.

Nu nyss ringde Styrbjörn och undrade om jag var intresserad av ett rum. När jag sa att jag ju hyr ett tom maj sa han att jag får skriva upp mig i kön igen och försöka få ett till höstterminen istället. Men, hallå, åååh! Jag hade kunnat ha ett EGET rum nu! Med mitt namn på postfacket! Där jag kunde ha MINA grejer! Om inte han sagt att jag inte skulle kunna få nåt till slutet av terminen. Det känns som att allt bara ska skita sig jämt.

Jag hoppas verkligen att min kötermin inte försvinner nu. Bäst att kolla upp.

Kaspian sover och nu ska jag hacka korv så att syrran kan göra korvstroganoff.

Inga kommentarer: