tisdag, januari 09, 2007

Jag minns 2006

Det är alltid lite traumatiskt att byta fjolårets kalender mot det nya årets. Därför bläddrar jag lite melankoliskt igenom mitt 2006 och minns. Tusan vad fort det har gått, allt som står hände ju alldeles precis nyss!

Januari
Jag jobbade på för fullt på förskolan, minst heltid. Torsdag 19 jobbade jag 8-16.30 utan vare sig rast eller lunch. Hur orkade jag det? Hann även med diverse orkesterrep med dom yngre. Farmor fyllde 76.

Februari
Mera jobb. Tisdag 7 var jag och Sara på Kilroys kontor och bokade vår resa. En fest och en utgång, sen söndag 12 spelade jag på Nalen. I slutet av månaden vaccinerade jag mig mot hepatit A och B, plus tyfoid och gula febern. Sen var jag sjuk en vecka. Samband?

Mars
Sjuk första veckan. Nästa vecka jobb. På torsdagen en förkortning, SSB, vad betyder det? Två utgångar och mycket jobb. Tisdag 28 hade vi drop in-fika på min dagisavdelning.

April
Pappa fyllde 50, mamma fyllde 48. Kaspian föddes och blev allas älskling innan han ens sagt "ynk". Samma dag ordnade jag skattjakt för avdelningen, och sen åkte jag till Slussen för att fika. Dagen efter jobbade jag sista dan på dagis, sorgligt och skönt på samma gång. Tessan fyllde 21. Den 19:e fick jag penicillin för infekterad hud på händerna (inte säker på att det gått över än). Sista april gick flyget från Stockholm till Rio, via Charles de Gaulle i Paris.

Maj
Veronika fyllde 24.

Juni
Lisen tog studenten. Sara fyllde 22.

Juli
Kom hem från resan. Anneli fyllde 18. Jag badade och kollade film med Linus, Kaspian blev tre månader, jag jobbade med Hanna i växthusen, var på grillkväll hos Emma. Lisen fyllde 20, jag var i Uppsala och passade Kaspian. 21 juli spelade jag Wow för första (och antagligen sista) gången. Jag träffade Fanny och Michaela och åt glass på soliga Söder. Picknick och utgång hanns också med. Filippas Jimmy fyllde ett (men när Filippa själv fyller har jag däremot inte fått reda på).

Augusti
Lisen flyttade till egen lägenhet. Jag pluggade på etnologin. Tittade på Pridefestivalen med Emma, samma kväll när jag kom hem brann det i Lurudden. Sen skulle läger planeras med Susanna, innan mer jobb, IKEA-besök, bad och grillande. Söndag 12 kom tjejerna och Leif hem till mig, vi badade, grillade, åt tårta mm. Sen var det musiläger, såna är verkligen sjukt intensiva. Fika med Filippa, bada och äta pannkakor med Emma, och så onsdag 23 åkte jag med mina resväskor till Uppsala och inkvarterade mig hos syster med familj. Dagen därpå skrev jag in mig på Smålands. Hendrik fyllde 27 och blev officiellt gubbe. Jag åt pannkaka med Adam, var på registreringen, fikade med några kursare. Onsdag 30 var det grillfest och pubrunda med institutionen.

September
Jag var i Gamla Uppsala och tittade på Kungshögarna, sen var det middag och fest i Matikum. Tisdag 5 hade jag föreläsning, och gick sedan vilse på väg till Smålands reccemottagning. Från Engelska parken that is. Lördag 9 var det kulturnatten, då jag och Ari kulturerade och sen festade hos Elin och Ellen. Jag missade bussen och började gå hem, sen körde en taxi förbi och jag stoppade den. Torsdag 14 jobbade jag min första gång på Smålands pub Hyttan. Lördag 16 var det reccegasque. Fredag 22 pubrunda. Måndag 25 betalade jag min första hyra i förskott för rummet. Tisdag 26 redovisade vi en gravmonumentsövning på kyrkogården och var skrattretande dåliga. Torsdag 28 pubrunda med Smålands, och T var på jobbintervju och var jättebajsnödig. Lördag 30, klockan sex på morgonen, blev en bebis nedkastad i min säng och jag var barnvakt resten av dagen, Anneli kom över och hjälpte till också.

Oktober
Tisdag 3 fick jag hjälp av Gina och Daisy (Ginas bil) att flytta det mesta av mina grejer. Min första tenta på antik-kursen gick av stapeln torsdag 5, och efter den bar jag med mig resten av packningen och flyttade in på rummet. På kvällen var det tentafest hos Ari och sen utgång. Dagen efter skulle min hemtenta i etnologi in, på kvällen var det möte på Smålands och sen fest hos Ellen. Lördag 7 var det herrmiddag, en lång dag som resulterade i en bortsoven söndag, träningsvärk och skoskav. Måndag 9 jobb i puben, onsdag 11 optiker, torsdag 12 hem till Stockholm. Fredag 13 spakur hos före detta kollegan Lindha, skönt, sen in för att träffa Tessan. Lördag 14 kalas för Farfar, som fyllde 80 år måndag 16. Torsdag 19 åt jag kladdkaka och spelade TP på Uplands med Amalia och Emilia, dagen efter var det fest hos Marika. Tisdag 24 reccegasquen 2 på Smålands. Torsdag jobb i puben. Fredag 27 kom Emma hit, min första långväga gäst. På lördan var vi på korridorsfest i Flogsta.

November
Korridorsmiddag- och fest. Söndag 12 provade jag body balance på SATS och fick träningsvärk en vecka ungefär. Tisdag 14 blev klasskompisen Alex från gymnasiet pappa till lilla Elisa. Fredag 17 var jag på fest med Marika och blev eskorterad hem. Tenta, tentafest, inlämning av hemtenta, fest hos Ari, damsupé på Smålands.

December
Lördag 2 var det Lanskap, där vi valdes till klubbverkare vt07 (de hade inte så mycket att välja på förstås). Föreläsning om viner i det gamla Egypten, kollade på rum till vårterminen. Cissi Lisen och Tessan hälsade på en helg, då hann vi med både en liten julfest hos Ari, korridorsfest i höghusen, och luccegasque. Jobb i puben, och sen pubjobbarsexa. Lite mer föreläsningar, och sen juuuul. Och nyår. Och födelsedag. Och tre hemtentor. Och sen tillbaka till Uppsala.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha, shit! du måste ju anteckna vad du gör varje månad =) haha, du va tvungen o ta med min intervjuv? hahaha!

P sa...

Haha nu avslöjade du ju dig själv, jag hade inte nämna några namn ;D