måndag, januari 29, 2007

Glad överraskning

Ibland är det bra att man är dålig på matte. Jag hade visst inte 500 på kontot, jag hade drygt 800! Blev ju lite över av pengarna jag lånade för hyran, skitbra. Så nu har jag hämtat ut pubnycklarna (är hyttmästare första gången imorgon) och dessutom köpt lite mat. Har 300 kronor kvar, lite drygt, och tänker att det nog faktiskt kan räcka ett tag. Så får jag ta alla stora utgifter när (om?!) jag får pengar från csn. Då vill jag

Fylla på busskortet
-''- mobilen
Köpa svarta skor, svarta byxor och vit skjorta att ha när jag serverar (det borde inte räknas under "vill", det är något jag måste göra)
Köpa en spegel
Köpa ett täcke så att syster kan få tillbaka sitt
Köpa skor! Jag behöver verkligen ett par schyssta skor, går ju runt i vinterskorna jag köpte typ första terminen i gymnasiet
Köpa kurslitteratur
Köpa en skrivbordslampa
Köpa en hylla till duschen att ha schampoo och så på. Jag ser ju inte ner till golvet utan glasögon, men det är svårt att duscha med dom på
Köpa en kastrull stor nog att ha lång korv i. Och en fräsch stekpanna man kan grädda pannkakor i
Och så skulle jag behöva några linnen, lite längre,som är varma och mysiga (dvs inte åker upp över magen så att den hela tiden fryser)

En bra sak när man har lite pengar är ju att man käkar gratis middag dom dagar man jobbar i puben, dvs för det mesta två gånger i veckan. Dessutom får man ju 120 kronor när man jobbat en dag, och 240 kronor räcker ju faktiskt till mat.
:)

Nu ska jag sova. Hade tänkt spela Sims ikväll, men det blev lite sent. Började prata med folk på msn, och sen städa och pyssla i rummet. Börjar bli hyfsad ordning nu!

Imorgon är det sovmorgon som gäller. Som vanligt i princip, men jag är glad ändå. Skola 13-16 och sen jobba 16-01. Och på onsdag ska jag nog träffa syrran och Kaspian och sen åka hem till dom. Tralala.

(När jag igår visade filmen där Kaspian går för en kompis som aldrig träffat ungen och dessutom inte är ett dugg intresserad insåg jag verkligen på allvar hur odräglig jag kommer bli om jag nånsin blir förälder själv.)

2 kommentarer:

Hanna sa...

NU funkade filmen, va duktig han är (:

P sa...

Exante: Ellerhurvisst är han? Idag såg jag det dessutom live, och jag tyckte det var så himla häftigt :)