söndag, januari 14, 2007

Morötter


För en vecka sen lagade jag mumsig köttfärssås med riven morot i. Men hade sex små morötter kvar, som det sen börjat växa egna små rötter på. Jag ska ju som sagt äta mera nyttiga saker, och dit räknas ju morot. Så jag skalade, skivade och kokade tre stycken som jag skulle äta med makaroner och det sista av köttfärssåsen. När jag tog min första morotsbit insåg jag att MOROT ÄR ÄCKLIGT. Blä. Det blev nog ungefär fem skivor ätna allt som allt, av tre hela (fast som sagt små) morötter. Så det var ju onödigt. Huvalien. Nu måste jag skölja ner med godis, så man kan ju säga att min nyttighetstanke havererade sig själv...

6 kommentarer:

Anonym sa...

SLUTA KOKA MORÖTTER! det är bläää!
Icke kokade är jätte mycket godare.

Anonym sa...

Morötter ÄR visst gott, både kokta och råa! När jag var i Belgien kokade min värdfamilj morötter med socker och kanel och la i lite smör sedan. Prova det!

Anonym sa...

Uääh. Usch, de borde hålla sig till moules au vin.

P sa...

Hanna: Hm, du kan ha rätt, men jag tror att jag helt enkelt bara gillar morot när den är riven o blandad i massa god mat så att den inte smakar nåt ;)

Amalia: Det känns verkligen inte som en logisk blandning...? Säkert att du inte hittar på nu?

Joppe: Med risk för att låta dum frågar jag ändå vad moules au vin är? ^^

Anonym sa...

Musslor i vin, som man käkar i Belgien ;)

P sa...

Joppe: Jag tror bestämt att såna däringa belgare är lite underliga ^^,