torsdag, september 07, 2006

Bufflingar


Halleluja! Idag fick jag pengar från csn! Halleluja! Hm, insåg just att därmed börjar även mitt låntagande, huvalien. Men om jag bortser från att pengarna egentligen inte är riktigt mina så har jag just fått drygt 8000 kronor, jippi jiho! Är skyldig Johan 5000 från ett lån, och så ska de ha 1200 i hyra i slutet av månaden. Och i slutet av september ska även hyran för rummet jag hyr oktober - januari betalas in, 3000 kronor för oktober eftersom den betalas i förskott. Men jag väntar nog lite med att betala tillbaka allt till Johan, så att jag kan betala allt "viktigt" först... och köpa kort på simhuset!

Alltså det här med ketchup som står rätt uppochner. Superbra att det inte geggar och så, men... man kan ju inte portionera ut ketchupen på ett vettigt sätt! Antingen kommer det ingenting, eller så kommer hela flaskans innehåll ut på en gång. Okej vid makaronbeketchuping, men inte när man ska pålägga korv...

Nej jag har fortfarande inte röstat. Men jag har fått en finne på hakan.

Idag kom min klänning jag köpt via Tradera, äntligen. Den är söt, men jag vet inte om den känns helt rätt till gasquen nästa lördag.

Föreläsning om den Mykenska världen i förmiddags, sedan iväg till Karin Boye-biblioteket för att plugga. Vi kom dock av oss i pluggandet och gick hem till Cecilia och smaskade bullar, muffins och kakor. Jag kommer nästan bo granne med henne (och pizzerian, och Folkes Livs) inom en månad :) Var och skrev lite kontrakt idag, och den andra eller tredje oktober flyttar jag.

Jag vet inte vad det blir av den planerade pubrundan imorgon, men på lördag är det kulturnatten, och så är vi bjudna på inflyttning/födelsedagsfest hos några kursare.

Förresten hittade jag en ful kudde hos Cecilia. Den är en katt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul att du äntligen fått ett eget kryp in!! Då ska du till ikea sen ;-) ha ha