fredag, september 08, 2006

Pluggdag

Är ensam i lägenheten, så jag råkade städa lite. Hade planerat att plugga, men ibland går det bara inte att koncentrera sig när det är dammigt och stökigt överallt. Dammsög, städade kök, skurade toalett. Och så råkade jag prata lite med Tessan på msn, man får ju ta tillvara på de få tillfällen då båda är inloggade. Och så pratade jag lite med min mor, som berättade att jag fått två Studentkort, ett via Uppsala och ett via Mittuniversitetet. Jahaja. Hon meddelade även att de ringt från banken och berättat att jag ska få mina pengar tillbaka! Äntligen! Nån gång nu snart ska pengarna sättas in på mitt konto, fast på måndag dras de 5000 jag fick i förskott, så jag får inte köpa upp allt ;) (Om någon missat det kan jag berätta att det handlar om det kontokortsbedrägeri jag råkade ut för i Venezuela i maj/juni, då någon snodde 14 000 från mitt konto.)

Klockan är nästan tre, och snart kommer nog Johan och Kaspian hem från sin utflykt. Veronika sitter på biblioteket och pluggar, och blir nog kvar där längre. Hittills har jag läst ett kapitel på 30 sidor. Jag har 150 sidor kvar. Det kommer jag ju inte hinna idag. Speciellt inte när boken är på krånglig engelska och inte så spännande. Tur att det finns fina färgbilder iallafall, annars vore det nog outhärdligt. Men det vore hur som helst skönt att blir klar med den boken idag, så att jag kan ägna lördag åt kalasande och kulturande, och söndag åt att gå på orkesterrep (mitt första riktiga på flera år, wiho!).

Är lite orolig för hemtentan i Etnologi som ska in före sista september, men som inte har utdelats än. Det krockar så smått med första tentan i Antiken som är femte oktober. Men det får lov att gå!

Inga kommentarer: