fredag, september 15, 2006

Hyttan

Trots trötthet och skallebang tog jag mig, efter en Alvedondos, in till Smålands för att prova att jobba i deras pub Hyttan. Amalia och Maria-Kiara var också där för att jobba, lite modigt tycker jag med tre nya samma dag. Tycker synd om Bella, hon var den enda i puben som kunde något. Men. Det var roligt! Det gick bra! Jag provade på i princip allt utom att laga mat och diska - jag kollade gästers kårleg, sprang med mat, stog i kassan, tappade upp öl, och - hör och häpna - jag fick blanda två drinkar! Jag tror faktiskt jag helt glömde bort huvudvärken efter ett tag (eller om det berodde på Alvedonen?) så det var helt klart uthärdligt att jobba från 17 till 00.15...

Antikarna och Arkeologerna var på pubrunda igår, och kom förbi på Smålands. Mot alla odds lyckades jag undvika att tappa glasbackar eller något annat dumt när de såg på. Jag kan inte för den skull påstå att jag såg proffsig ut, men ändå. När de gick vidare till Norrlands sen kom det två eftersläntrare, dom höll mig sällskap vid mitt kolla-kårleg-bord, alltid trevligt.

Min sista buss hem gick 00.30, så jag kunde tyvärr inte stanna kvar och dricka med de andra som jobbade den kvällen... pöla tror jag dom kallade det? Jaja, vänta bara tills jag bor inom gångavstånd! Då får dom släpa mig därifrån, sanna mina ord!

Jag kom på nu att det blev fel i kassan och jag slog in 90 kronor för mycket, och att jag skulle skriva det på ett kvitto. Det glömde jag att göra. Så dumt.

Nej govänner, nu är det dags att sällskapa några timmar med Pedleys Greek art and archaeology.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt!! Låter som det gick bra!! Kuligt du :-)Plugga på du!!!

Veronika sa...

Usch, nybörjare som slår fel i kassan är det värsta som finns. Men man blir förlåten. Första gågenn Lars-Johan, som idag är 1Q på Uplands, stod i baren slog han in 500000 kr (dvs en halvmiljon) för mycket. Så om skatteverket kommer skulle de tro att jag stulit en halv mille den dagen. Hohoho.

P sa...

Flipflop: Pluggandet går det fortfarande si och så med, jag vet inte vad det är med mig. Fy på mig!

Veronika: Psssst 90 spänn är ju ingenting mot en halv mille :D

P sa...

Jag menade Tsssssss... det var ju ingen hemlis eller så jag skulle skriva...