fredag, september 29, 2006

Chokladgris

Sitter inne på mitt rosa rum och kuckilurar. Eller surar. Tur att jag införskaffade Fazer-choklad tidigare idag.

Gårdagens pubrunda var rolig, inga skandaler men trevligt på alla sätt och vis. Sju ställen hann vi med, det är rekord för mig här.

Skulle plugga en hel massa idag hade jag planerat. Och ni vet hur det brukar gå med planerade saker. Jag har pluggat ungefär 30 min idag, allt som allt. Effektivt. Ytterst effektivt. Men jag var ju så trött på förmiddan, och sen hade jag tid hos optikern. Och så var jag tvungen att knata runt på stan också efter det. Och nu kom jag hem.

Anledningen till min surhet då undrar ni nu. Jo det ska jag berätta för er govänner. Efter att ha vänt uppochner på hela bågsortimentet hos optikern i en timme hittade jag då slutligen två bågar jag skulle kunna tänka mig att köpa. Jag fick ta hem dom för att känna efter och bestämma mig. Vad tror ni det första dom jag är inneboende hos säger? "NOOOOOOO!" Och när de båda två säger att båda bågarna är fula så känns det trist.
Får se hur jag gör. Det slutar nog med att jag skiter i glasögon helt och hållet. Varför betala pengar för att nån ska tycka att jag är fulare? *morr fräs grr*

Och så skulle vi se på Phantom of the Opera ikväll. Helt underbar musikal med fantastiska bilder, som jag lånat av en kursare enkom för att Veronika aldrig sett den. Men nej, hon vill inte se på film nu. Nähä då får väl jag dunka huvudet i väggen hela kvällen då så jag håller mig sysselsatt. *morr fräs grr*

Och så köpte jag två tröjor idag som jag inte vet om jag tycker om eller inte.

Menmen, något positivt är ju att vi ska laga pizza ikväll. Det är ju bra att vi är överens om något. Men jag blir inte förvånad om just min pizza råkar teleporteras till ett parallellt universum just när jag ska ta första tuggan.

1 kommentar:

Veronika sa...

Men, men, men. Jag vill ju visst titta på fantomen. Och du blev ju inte fulare med glasögonen, det var snarare glasögonen som var fula. Hmm.