onsdag, september 27, 2006

Plugg(- och tränings?)dag

Idag har jag suttit i mitt rosa lilla rum och skrivit på hemtentan i etnologi. Hela dagen. Utan uppehåll. Eller jo, jag var och handlade mjölk. Och åt lunch. Och tog en dusch. Och så har jag lekt med Kaspian några gånger. Men annars har jag verkligen bara pluggat.

Jag börjar känna att jag är redigt onyttig. Alltså, träning och jag har aldrig varit goda vänner, men däremot brukar jag promenera varje dag. Eller, brukade. När jag bodde hemma. Jag tror det kan vara det att omgivningarna här inte uppmuntrar för promenerande. Hemma bodde man ju precis bredvid skogen, hade nära till sjön, och stötte nästan aldrig på några människor.

Idag har jag inte varit utomhus alls, förutom när jag gick till affären två minuter bort då. Så jag har försökt intala mig själv att har jag bara fönstret öppet när jag pluggar är det som att jag är utomhus. Om jag dessutom gör stjärtknip i en timme, gills det t.o.m. som utomhusträning då?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nä du! Stjärtknip o fönstret öppet är väl inte samma som en promenad ute eller joggingtur!!! ;-)Du skulle ju börja simma!!!

P sa...

Nämen förstör inte för mig nu. Klart det gills som utomhusträning! Simningen blir nog av efter att jag flyttat! Kommer ju kunna gå till simhallen då :)

Veronika sa...

Du skriver för lite!