måndag, september 18, 2006

Syndabock

Jag är en sån person som har konstant dåligt samvete, både för saker jag själv kunnat göra annorlunda och för saker som händer runt om mig som jag egentligen vet att jag inte på något sätt kan påverka. Gissa nu hur det känns efter valresultatet? Gissa vem i vårt avlånga land som varje dag de närmsta fyra åren kommer att klandra sig själv för allt dåligt som händer i Sverige? Inte för att jag röstade blått, men för att jag kunde ha röstat lite mer rött. Tusan bananas. Allt är mitt fel, om Sverige drabbas av nedgång nu kommer ansvaret helt och hållet ligga på mina axlar. Så, exempelvis studenter, arbetslösa och fattiga: Om ni får det sämre vet ni vem ni ska skylla på. Pernilla heter jag. Men slå mig inte alltför hårt, jag är så liten och ömtålig förstår ni.

2 kommentarer:

Veronika sa...

:)
Jag känner likadant. Jag ska bli politiker nu och få alla att ta sitt förnuft till fånga, så det blir bättre nästa gång.

P sa...

Fast jag tror det är svårt att bli politiker bara sådär... måste man inte veta massa, och helst vara smart, för att få vara det?