måndag, september 25, 2006

Odisciplinerad

Gissa vems händer som ser nästan normala ut idag? Just idag när jag fått tid hos en doktor. Typiskt.

Läste om Etruskerna till midnatt igår, och idag har jag 124 sidor till att läsa, nämligen om Etruskerna i den Arkaiska tiden. På engelska, självklart. Pfft, det kommer jag aldrig hinna. Speciellt inte med tanke på att jag gick upp sent, åt frukost länge, och sen satte mig vid datorn. Men man måste ju ha en plan, och den är iallafall att jag ska läsa klart kapitel tre i Etrusk-boken idag, så att jag efter lektionen imorgon kan sitta på biblioteket och läsa Kulturanalyser till hemtentan i etnologi. Onsdag blir råplugg hela dan, torsdag förmiddag detsamma. Pubrunda på kvällen. Jag borde nog vara asocial på fredag och plugga, för på lördag ska Kaspian passas hela dan. Och på söndag ska jag spela. På tisdag flyttar jag. På torsdag fem timmars tenta i Antiken, på fredag ska hemtentan i Etnologi in. Oj hjälp vad jobbigt det blev nu när jag började se framåt. Bakåt, jag ska bli en bakåtsträvare!

Igår köpte Veronika och Johan Buzz ett frågesportspel till Playstation, som vi spelade några gånger. Skoj skoj.

Funderar på att be Anneli ta med sig min discokula när hon kommer till helgen. Men hon kanske inte vill åka kommunalt med den.

Jaha nähä, dags att försöka läsa lite nu då trots allt. På vårdcentralen ska jag vara 14.45. Trevligt att det är bara några minuter härifrån :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha, visst e d typiskt att det e bra när man ska till läkaren. Har hänt mig me!!! Dom måste ju undra ;-D Ha det så trevligt med dina böcker!!

Anneli sa...

Varför sagt att det behövs barnpassning fredag den 29e till mig? Det här ställer till problem...

P sa...

Filippa: Ja då känner man sig ju ännu mer som en hypokondriker! :/

Anneli: Har väl bara sagt att du ska komma på fredag? Trodde du och Veronika pratat mera. Jaja, dom åker iaf 6.30 lördag morgon, då är det ju bäst om du kommer fredag kväll. Men om du tar Kaspiflur lördag förmiddag tar jag honom till midnatt.