tisdag, september 12, 2006

Vuxenpoäng

Japp, såna samlar jag på. Antagligen för att jag är liten och pyttig som en tolvåring, och dessutom barnslig som få. Då måste man liksom hävda sig på något sätt, därav vuxenpoängsamlingen.

De områden som ger många poäng är exempelvis tvättning, matlagning och städning. Men nu har jag även fått mer poäng genom att adressändra, och genom att förtidsrösta som jag gjorde idag. Ja, ni läste rätt, jag har tagit mitt ansvar som vuxen svensk medborgare och röstat - i förtid dessutom! Extrapoäng för det? Sen att jag där i röstningslokalen ole-dole-doffade mellan två partier till riksdagsvalet, det spelar mindre roll.

Jag hoppas att man inte får avdrag i vuxenpoängsräkningen. För då måste jag nog dra av för de både godisbitarna jag handlade idag. Fast de vägs ju förstås upp av alla de nyttiga saker jag köpte samtidigt. Fast det faktum att jag sen jag kom hem för drygt tre timmar sen inte har så mycket som tittat åt en skolbok är svårare att förklara. Där blir det nog avdrag. Men jag ligger fortfarande på plussidan!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det där är vuxenpoäng på dagisnivå! Att börja pensionspara, ha en dag i veckan man kallar "tvättdag" och betala för fryspåsar. DET är vuxenpoäng ur den riktiga skolan...
Frågan är dock vilken enskild sak som generar mest vuxenpoäng? Pensionsspara borde iaf ligga 10iTopp! Skaffa barn och köpa hus borde inte få räknas! Det måste vara saker man någorlunda kan driva med...

P sa...

Ja det är ju en definieringsfråga förstås... Själv känner jag mig lite extra vuxen när jag jämför priser när jag ska handla. Och när jag köper vinterkappa en storlek större, fast den inte sitter lika supersnyggt, bara för att få plats med en tjock tröja under om det blir kallt. Så, du kan ha rätt, det finns nog vuxenpoäng som är mer värda... men jag kommer nog dit jag också!

Anonym sa...

Pernilla, du kan få köpa min Haglöfsjacka... Den är tillräckligt stor för två(!) tjocka tröjor och med min kroppshydda så förstår du ju hur onödigt sådant är för min del!