onsdag, september 13, 2006

Vilse

Idag letade jag mig, med hjälp av en karta Elin ritade på lektionen igår, från Slottsbacken ända bort till Ekonomikum. Dock hade jag glömt fortsättningen av planen, nämligen att jag skulle träffa de andra på parkeringen bakom byggnaden. Efter en stunds förvirring hittade jag dock den röda Volvon. Och Gina, Cecilia och Elin inuti förstås. Så påbörjade vi den långa farofyllda färden... som pågick fem minuter, det var inte ett så stort äventyr faktiskt. Vi hade lektion i Husbyborg nämligen, som är ett magasin med utgrävningsfynd från olika tider och platser. Indelade i par fick vi olika lådor med material från utgrävningen i Asine, och fick sedan pyssla med innehållet i dom för att försöka komma på vad det var för föremål och från vilken tid. Ganska häftigt att sitta och hålla i skärvor som är tillverkade för ungefär 4000 år sedan...

När jag kom hem skulle jag vara ambitiös och plugga, men det blev inte riktigt som planerat. Jag gjorde nästan allt utom att just plugga. Så nu, efter Top Model, är det dags att återgå till boken. Bara 15 sidor kvar nu, så det känns bra ändå.

Imorgon blir nog en lite lång dag. Föreläsning 10-12, sen ska jag äta lunch med Amalia (också recce på Smålands) på någon nation innan det är dags för lite plugg på biblioteket. Klockan fem ska jag provjobba på Smålands, till halv ett på natten. Det blir bekväma skor imorgon med andra ord!

På fredag blir det middag med Marika och Cecilia, och eventuellt utgång efteråt. Och på lördag som bekant reccegasque. Och på söndag blir det till att följa mitt fina egengjorda pluggschema! (En av dom saker jag pysslade med istället för att plugga...)

Idag kom min klänning från HM! Fin är den, den blir det alldeles bestämt på gasquen! Fast det är svårt att få plats med hela sig själv på kort, även om man är liten och pyttig som jag.




Nästa foto blir från kylskåpet här hos Veronika och Johan... jag tycker det är intressant med människor som prioriterar läsk, i det här fallet Pepsi Max, framför andra små petitesser som exempelvis föda. (Mjölken och filmjölken har jag köpt)

9 kommentarer:

Veronika sa...

*asg*
Är det vårt fel att det är dubbelt så billigt att köpa fyrpack. Och eftersom inget annat bor i kylen kan vi ju lika gärna ha pepsin i kylen.

Anonym sa...

fin klänning, det lilla man såg ;-) Hoppas du får en kul kväll!!!

Anneli sa...

jättefin klänning :)

jag skulle skriva något mer, men glömde bort det...

Anonym sa...

mitt kylskåp har bara öl och gamla ägg :/

P sa...

Anneli: Det är fasiken jobbigt här, för det finns ingen helfigursspegel! Och så kan jag inte fråga dig om vad jag ska välja för kläder... det är ett hårt liv här i Uppsala.

Linus: Jag föreslår att du slänger de gamla äggen. Om du inte behåller dom för syns skull förstås, så att kylen ska se fullare ut... ^^ Eller så dricker du ölen först så kan du säkert äta äggen utan problem efteråt!

Anonym sa...

Lugnt jag gjorde pannkakor av dom, mjölen var också gammal haha :D

P sa...

Oj fast sånt ska man akta sig för! Inte pannkakor, men gammalt mjöl. Jag berättade väl om våffelmixen som var gammal så det var massssssa mjöllarver eller vad det heter i... o vi märkte det för sen o käkade upp dom. Huvalien.

Anneli sa...

pernilla: du uppskattade ändå aldrig min klädhjälp :( btw tänker jag ta ditt skrivbord :D


(GAAAHHH, orka såna där word varifications du o veronika kör med, jag skriver alltid fel ju!)

P sa...

Anneli: Ta mina saker du. Inget nytt ;p Och jag skriver också alltid fel :D